Főmenü

Kezdőoldal
Iskolánk
  • Közzétételi lista
  • Beíratás - Iskolahívogató
    Iskolai étkezés
    Büszkeségeink
    Szép emlékeink, programjaink
    ÖKOISKOLA
    Tehetséggondozás
    Szülőknek ajánljuk
    Galéria
    Archívum
    Biztonságos Iskola
    Határtalanul!
    pályázatok
    Up

    A hétvégi házi feladatok és iskolai számonkérés szabályai Kivonat a házi rendből és a pedagógiai programból

    A hétvégi házi feladatok és iskolai számonkérés szabályai Kivonat a házi rendből és a pedagógiai programból
    File Size:
    118.83 kB
    Date:
    28 October 2022
    Downloads:
    76 x

     

    14. A hétvégi házi feladatok és iskolai számonkérés szabályai 

    Kivonat a házi rendből és a pedagógiai programból 

     

    Pedagógia törekvések a házi feladattal kapcsolatban 

    • A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás (készség- és képességfejlesztés), valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása; 

    • Törekszünk arra, hogy a hétvégi felkészülés ne akadályozza a családi programok lebonyolítását, ezért az első-nyolcadik évfolyamon a tanulók hétvégére és a tanítási szünetek idejére – a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – lehetőség szerint alig kapnak szóbeli és írásbeli házi feladatot; 

     

    A tanulók házi feladatra vonatkozó kötelességei: 

    • A tanuló kötelessége, hogy a pedagógiai programban foglalt tanulmányi kötelezettségének eleget tegyen, felkészüljön a tanórákra, házi feladatait elkészítse. 

    • Nem kap a tanuló elmarasztaló érdemjegyet a felszerelés hiányosságáért (kivétel lehet például a testnevelés), a megoldatlan házi feladatért, ill. csak akkor, ha készületlenséggel társul, mely a tanórai számonkérés során derül ki. 

     

    A beszámoltatás formái 

    • Az iskola a nevelő és oktató munka egyik fontos feladatának tekinti a tanulók tanulmányi munkájának folyamatos ellenőrzését és értékelését. 

    • Az ellenőrzés voltaképpen információszerzés a tanulók fejlődéséről, teljesítményeiről, az értékelés pedig az így kialakult kép egybevetése az elvárt és elvárható fejlődéssel, fejlődési ütemmel és teljesítmény-színvonallal. 

    • A nevelők a tanulók tanulmányi teljesítményének és előmenetelének értékelését, minősítését elsősorban az alapján végzik, hogy a tanulói teljesítmény hogyan viszonyul az iskola helyi tantervében előírt követelményekhez; emellett azonban figyelembe veszik azt is, hogy a tanulói teljesítmény hogyan változott – fejlődött-e vagy hanyatlott – az előző értékeléshez képest. 

     

    Írásbeli beszámoltatás: 

    • felmérők – szummatív értékelések (tanév végén) az éves ellenőrzési terv szerint, 

    • témazárók 

    • tantárgyi feladatlapok, dolgozatok – (kisebb résztémát kérnek számon), 

    • tantárgytesztek (külső mérések, melyek lehetővé teszik, hogy az egyes iskolák tanulóinak teljesítményét összehasonlítsuk, vagy az országos átlaghoz viszonyítsuk), 

    • összefüggő írásbeli felelet (esszé) meghatározott szempontok szerint, 

    • munkafüzeti feladatlapok 

    • röpdolgozatok – 10-25 perces lényegre irányuló kikérdezés – pl.: fogalmak, 

     

    szóbeli beszámoltatás 

    • kikérdezés (sok apró célzott kérdés és felelet), 

    • egyéni és csoportos beszélgetések (céltudatos tanári irányítással), 

    • összefüggő felelet (konkrét, megadott témában), 

    • kiselőadás (előzetes felkészülés alapján, kijelölt vagy választott témából) 

    • tantárgy-specifikusan szerepelnek a rajzos, tárgykészítéses, mozgásos beszámoltatás is 

     

    A tanuló kötelessége, hogy az írásbeli számonkéréseken jelen legyen, a dolgozatokat megírja, a tantárgyak teljesítési követelményeinek megfeleljen. Annak a tanulónak, aki az írásbeli dolgozat alatt meg nem engedett segédeszközt használ, a dolgozatát a szaktanár elégtelenre értékeli. Kivétel Ez alól kivétel a diák számára a szakvéleményben meghatározott segédeszköz. 

     
     
     
    Powered by Phoca Download